יום שבת, 1 באוגוסט 2015

עוגיות חלבה-קוקוס טבעוניות

האם אתם:
1. אוהבים מתוק?
2. טבעונים?
3. לא טבעונים אבל נגמרו כל הביצים במקרר?
4. משתדלים לאכול בריא?

אם עניתם "כן" לפחות על שתי שאלות העוגיות האלה הן אחלה פתרון בשבילכם!
עוגיות חלבה-קוקוס טבעוניות
* המתלה המדליק לעוגיות נקנה אצל צורהלה. נכון מהממם?!?



העוגיות האלו הן מסוג הקינוחים שבחיים לא הייתם מנחשים שהן טבעוניות לחלוטין.
ההכנה לא לוקחת יותר מחמש דקות והאפייה - 12 דקות. בחישוב מהיר יוצא שתוך 17 דקות בלבד כל הבית מתמלא בניחוחות מתוקים של קוקוס וחלבה ובעוגיות שפשוט אי אפשר לסרב להן.



במקור, העוגיות יועדו לילדודס. אם כבר הם אוכלים מתוק- אז שלפחות יאכלו משהו בייתי שמכיל רכיבים קצת יותר בריאים מרוב המתוקים הקנויים. בפועל, המבוגרים שבינינו (אני) חיסלו יותר מחצי תבנית לגמרי לבד. (אמיתי לגמרי!)



יוצאים לפעולה!


דוגמנית הבית 
עוגיות טבעוניות חלבה-קוקוס
35 יחידות

החומרים:

1/3 כוס שמן קוקוס
1/4 כוס סילאן
1/3 כוס סוכר חום
3/4 כוס טחינה גולמית
2 כוסות קמח שיפון מלא 

מפשילים שרוולים:

שמים את כל החומרים יחד בקערה ומערבבים.
מכדררים (בידיים יבשות) ומכניסים לתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 12 דקות.
מוציאים להצטננות בחוץ ושומרים בכלי אטום (בקיץ עדיף לשמור במקרר אבל טעים יותר לשמור במקפיא). 

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אין לכם קמח שיפון מלא בבית? גם קמח מלא או קמח לבן רגיל יעשו את העבודה.
* מומלץ לשמור את העוגיות במקפיא. בעיקר כדי לא לחסל את כל העוגיות באותו היום (3/4 כוס טחינה    בכל זאת..)
* למניעת כוויות מומלץ להסתיר מהילדים עד שהתבנית מתקררת.

יאללה, לכו להכין קפה!

14 תגובות:

  1. אולי אפשר עם קמח שקדים ? והאם ניתן לוותר על הסוכר ולהוסיף קצת יותר סילאן או מייפל?

    השבמחק
  2. קמח שקדים לא ניסיתי...
    זה רעיון נפלא לניסוי במטבח😃 אנסה ואדווח.

    הסוכר תורם גם מבחענת המרקם, הייתי מחליפה רק חצי מהכמות בסילאן.
    אשמח לשמוע איך יצא לך😃

    השבמחק
  3. האם יש אפשרות להמיר את השמן רוקוס בצשהו אחר אם אין בבית..?

    השבמחק
  4. בהחלט כן, ניתן להמיר בשמן זית או בשמן קנולה.
    אם תחליטי להשתמש בשמן קנולה אז כדאי לשים חצי כוס שמן.
    תהנו!

    השבמחק
  5. הכנתי אותן אתמול כדי לשלוח לבן החייל (יותר לחבר הטבעוני של הבן החייל). אז כמה הערות: א. הבצק יצא יבשושי לחלוטין בגדר של פירורים. אז הוספתי קצת שמן קוקוס וגם קצת מים (משהו כמו שליש כוס) ועדיין זה היה יבש משהו. ב. אצלי הן נשארו ככדורים ולא השתטחו כמו בתמונה. בסיכומו של עניין לא נראות לי משהו אבל אני אדרוש משוב מהנסיין.

    השבמחק
  6. היי,
    צר לי לשמוע.
    1. האם שינית משהו במתכון? סוג קמח,כמות טחינה, סוכר?
    2. העוגיות לא משתטחות. הן יוצאות כמו שהן נכנסות.
    אני שוקלת להעלות צילום וידאו של ההכנה, כי זה באמת קל ומוצלח וחבל לי שתפספסו את המתכון הזה.
    זה מתכון שרץ בקבוצת החברות שלי ולא נתקלתי בבעיה כל שהיא, מודה לך על התגובה הכנה.
    מוזמנת לפנות אליי במייל להמשך פרטים:
    shiratob@gmail.com

    השבמחק
  7. שלום
    בא לי לנסות!
    אין לי סילאן וגם לא מכניסה הביתה.
    מייפל נראה לך יחליף את זה?
    ושמן הקוקוס - התמצק אצלי (חורף) לחמם אותו לפני או מה?
    תודה מראש!

    השבמחק
    תשובות
    1. עונה לך מתוך ניסיון באפייה טבעונית:אפשר להשתמש במייפל אמיתי במקום הסילאן, ואת שמן הקוקוס יש להמיס,אך להוסיף אותו רק לאחר שהצטנן.

      מחק
    2. תודה רבה. תמיד שמחה לשמוע תגובות והערות.
      לגבי המייפל -= בהחלט צודקת אבל יש יותר סיכוי שיהיה בבית סילאן מאשר מייפל ואני משתדלת שהמתכונים יהיו נגישים לכולם. אפשר באמת להוסיף בהערות שניתן להחליף במייפל אמיתי.
      לגבי שמן הקוקוס- בימי החורף הקרים זה בעייתי לחכות שהוא יצטנן משום שהוא מתגבש חזרה תוך דקות ספורות.

      מחק
  8. כמה קלוריות לעוגיה ????

    השבמחק
  9. יצאו עוגיות טעימות מאד, עם זאת, כמות הנוזלים לא הספיקה להרטיב את הקמח.
    הוספתי עוד קצת שמן, טחינה וסילאן והבצק היה כיפי והתוצאה טעימה!

    השבמחק
  10. יעבוד גם עם קמח כוסמין? תודה:)

    השבמחק