יום רביעי, 19 באוגוסט 2015

מאלאי (malai) עוגת קמח תירס רומנית

מאלאי - עוגת קמח תירס היישר מרומניה
אני שירה ואני רומניה.

כן,משני הצדדים.
כן,כן, אני יודעת מה זה "צ'י פאצ'ה?".
לא, אני לא מדברת שוטף רומנית למרות שאני מבינה (כמעט) הכל.
כן,גם אני אוהבת מאוד ממליגה ופאפאנש.


אז חוץ מ"ממליגה", "פאפאנש", "צורבה" וה"מיטיטה" (קבב רומני) המפורסמים, מסתבר שיש עוד כמה מאכלים רומניים מעולים וקצת פחות מפורסמים. אחד מהם הוא ה- "מאלאי".



עם שמנת חמוצה ודובדבנים אמרנה

"מאלאי" ברומנית זה קמח תירס.

מרקם עוגת המאלאי דומה מאוד לעוגת גבינה, וכך גם תהליך האפייה (העוגה עולה ותופחת יפה בזמן אפייה ולקראת הסוף צונחת).
אני הכנתי את המאלאי מתקתק והוספתי שמנת חמוצה ודובדבני אמרנה (בטעם אלוהי..בחיי!), אבל בהחלט ניתן להוסיף מעט מלח במקום הסוכר ולקבל "עוגה" מלוחה שהולכת נהדר עם ירקות מבושלים למשל.



מאלאי (malai) עוגת קמח תירס


החומרים:

כוס וחצי חלב
7 כפות קמח תירס
100 גרם חמאה
קמצוץ מלח
1/2 קילו גבינה (למשל גבינה 5%דלת נתרן תנובה, 9% תנובה, גבינת כנען תנובה או שילובים של כמה סוגי גבינות)
4 ביצים
4 כפות קמח תופח  
* לגרסה ללא גלוטן: 2 כפות קורנפלור + 2 כפות קמח תפוחי אדמה + 1 כפית אבקת אפייה
2 כפות סוכר

מפשילים שרוולים:

מביאים את החלב לרתיחה.
שופכים את החלב הרותח על קמח התירס.
מוסיפים חמאה ומלח ומערבבים.
לאחר שהתערובת הצטננה מעט (בסביבות 10 דקות) מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים.
מעבירים את התערובת לתבנית משומנת ומשם לתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 45 דקות.
* שימו לב כי זמן האפייה משתנה בהתאם לגודל התבנית. אם אופים בתבנית גבוהה (כמו בתמונות שלי למשל) אז זמן האפייה יתארך. אני אפיתי את העוגה בתבנית המדליקה הזו במשך שעה ורבע.
* מומלץ לחכות שעה עד לפתיחת דלת התנור מרגע סיום האפייה.

עוד טיפ טיפה וסיימנו: 

* כדי להמיר לגרסה ללא גלוטן ניתן להמיר את הקמח התופח בקמח תופח כשר לפסח.
* ניתן להוסיף תוספות שונות לתערובת לפני האפייה, צימוקים למשל.
* גם פה אפיתי בתבנית מעוצבת והתוצאה יצאה גבוהה ומרשימה.
* מזכירה שוב- זמן האפיה ישתנה בהתאם לגודל התבנית. העוגה תהיה מוכנה כאשר פני העוגה    משחימים מעט. אל תתפתו לפתוח את התנור ולהוציא את העוגה מוקדם מדי.
* מומלץ מאוד לקנות דובדבני אמרנה (גם בלי קשר לעוגה), הם טעימים בטירוף!
* דובדבני אמרנה ניתן למצוא בכל חנות אשר מתמחה במוצרי אפייה וקונדיטוריה וכן במעדניות.

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"

מאלאי מבט מבפנים

כבוד למגזר!

8 תגובות:

  1. נראה מעולה
    מאוד מאוד לטעמי
    חייבת לנסות:)

    השבמחק
  2. גם את רומניה?? 😃
    תודה!
    אפשר לאכול חם או ישר מהמקרר..תלוי במצב הרוח 😃

    השבמחק
  3. את מוכשאת =כל כך נהנתי חקרא ומחר גם הולגת לנסות ולספר לך

    השבמחק
  4. איזה יופי נטע!
    קיבלתי הרבה תגובות טובות על העוגה. ודווקא לא מרומנים.
    העוגה עדינה וטעימה,בהחלט שווה ניסיון!
    שבת שלום!

    השבמחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  7. לא רומניה, אבל מאוד אוהבת מלאי!
    נראה טעיםםם

    השבמחק