יום שבת, 3 באוקטובר 2015

עוגיות מגולגלות טבעוניות

עוגיות מגולגלות טבעוניות וללא סוכר
המתכון הזה היה אמור לעלות לפני הרבה זמן.. 
פשוט לקח לי זמן להאמין לאמא שלי בכל פעם כשהיא התעקשה שהמתכון מכיל רק קמח, שמן ומיץ תפוזים.
איך יכול להיות שעוגיות כל כך טעימות מכילות כל כך מעט רכיבים?!?! בלי ביצה, בלי חמאה ואפילו בלי סוכר!!?
אז כן- אני שמחה להודיע לכם שאמא שלי לא שיקרה!

המתכון כלכך פשוט שאני מתביישת לכתוב אותו פה.
ההכנה כל כך קלה שאין אפילו מה לכתוב ולהסביר.
לגבי התוספות- יש כל כך הרבה אפשרויות כך שהעוגיות האלה יכולות להתאים לכל אחד בעצם.
המילוי יכול להיות פרווה, חלבי, ללא סוכר, עשיר ומתוק, עם אגוזים, בלי אגוזים..בקיצור- כל מה שמתחשק!
ויוצאות המון עוגיות קטנטנות וממכרות אז אפשר להכין עם כמה סוגי מילויים מאותה כמות בצק.


מגולגלות במילוי נוטלה ואגוזים ובמילוי לוטוס

עוגיות מגולגלות טבעוניות וללא סוכר / "מנסה במטבח"

רכיבים:

3 כוסות קמח תופח
1 כוס מיץ תפוזים
1/2 כוס שמן קוקוס (או 3/4 כוס שמן צימחי)
מילוי למריחה : שוקולד, לוטוס, אגוזים, רחת לקום, ריבת חלב, חמאת בוטנים...

מפשילים שרוולים:

1. מניחים את כל החומרים יחד ומערבבים (עדיף עם כף עץ).
2. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך שעתיים.
כעבור שעתיים:
1. מוציאים את הבצק מהמקרר ומחממים תנור ל175 מעלות.
2. מחלקים את הבצק לשלושה חלקים ומרדדים כל חלק למלבן.
3. מורחים את הממרח הנבחר ומפזרים את התוספות - אם רוצים תוספות.
4. מגלגלים כל מלבן לרולדה ומסמנים פסים עדינים.
5. מעברים את הרולדות לתנור למשך 25-30 דקות, עד שהן משחימות מעט.
6. מיד לאחר האפייה מברישים כל רולדה בסילאן (או דבש) מדולל במעט מים.
7. לאחר חצי שעה פורסים כל רולדה לפרוסות לפי הסימנים שסימנו קודם.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* לא רוצים לאפות עם קמח לבן? המירו את אותה כמות קמח בקמח כוסמין והוסיפו כפית אבקת אפייה על כל כוס קמח.
* מכיוון שהמתכון כל כך פשוט, כל הרעיון הוא במילוי ובתוספות. אתם מחליטים מה למרוח ובמה למלא ויש כל כך הרבה אפשרויות. אני אוהבת להוסיף אגוזים - הם נותנים מעט נפח לעוגיות ומוסיפים עניין.

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"

30 comments:

  1. הי שירה, באיזה מיץ תפוזים כדאי להשתמש?

    השבמחק
    תשובות
    1. בכל מיץ קנוי שהוא.
      אני ניסיתי גם עם כוס מים רגילים וזה עבד מצויין!

      מחק
  2. יצא מעולה! הכל נחטף ונאכל עוד באותו ערב😄

    השבמחק
  3. הי אני רוצה להכין את העוגיות. באמת צריך לחמם את התנור שעתיים מראש? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      טעות שלי. תודה על התיקון. הפוסט תוקן.
      חימום התנור מתבצע כעבור שעתיים שהבצק שהה במקרר.
      אחרי שעתיים מוציאים את הבצק מהמקרר ורק אז מדליקים את התנור.

      מחק
  4. הי.. השארתי במקרר 4 שעות ועכשיו קשה כמו אבן... מה לעשות? לזרוק? ):

    השבמחק
  5. הי הכנתי את העוגיות אבל הבצק יצא לי נורא יבש 😕 יכולהיות שזה בגלל שהוא היה במקרר יותר משעתיים?

    השבמחק
  6. כנראה.
    אם הבצק מתייבש כדאי להשאיר אותו מחוץ למקרר - נניח עשר דקות, ולנסות ללוש אותו מעט עד שייתגבש ואולי כך יהיה אפשר להציל אותו.

    השבמחק
  7. היי האם אפשר להשתמש רק בקמח מלא ( לא תופח) ואם כן - כמה אבקת אפייה על כל כוס קמח מלא

    השבמחק
  8. היי- אני אנסה ואחזור אלייך!!

    השבמחק
  9. יצא לי מצוין! הבצק שומני ולכן לא נדבק ויחסית נוח לעבודה (על אף שצריך לרדד אותו קצת יותר זמן כי הוא לא רך כמו בצק שמרים לדוגמא, אבל זה לא מפריע). השתמשתי בחלב סויה עם גרידת מיץ תפוז במקום מיץ תפוזים שלא היה לי. העוגיות נשמרות גם מספר ימים אחרי זה, עדיין רכות וטעימות. תודה רבה על המתכון!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על השיתוף! שמחה מאוד לשמוע!!

      מחק
  10. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  11. היי, מה גודל הכוסות שבהן להשתמש?

    השבמחק
  12. יצא מעולה! תודה רבה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה! כיף לשמוע.
      עשית לי חשק להכין אותן שוב :)

      מחק
  13. בתור חובבת עוגיות ששונאת להכין עוגיות בגלל ההתעסקות המעצבנת - אלו הפכו להיות עוגיות הבית שלי בגלל מיעוט המצרכים, קלות ההכנה והוורסטיליות במילויים. מבחינתי הן גאוניות.
    בקשר לדיון על קירור הבצק, אחרי כמה נסיונות הגעתי למסקנה שהכי טוב להכניס למקרר את הבצק כשהוא כבר ממולא ומסומן לחיתוך. זה יוצא נחמד גם בלי קירור בכלל, אבל המפגש בין הבצק הקר לתנור החם תורם מאד לפריכות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על ההערה! שמחה לשמוע שאהבת :)

      מחק
  14. הי. השמן קוקוס צריך להיות במצב נוזלי או מוצד? תודה מראש

    השבמחק
  15. הבצק התייבש לי במקרר לפי התגובות כאן נתתי לו להפשיר קצת וחיממתי בלישה של כל כדור ביד
    אבל לא יצא לי פריך יותר כמו עוגת שמרים.. איפה טעיתי??
    בכל מקרה זה היה מעולה וטעיייייים
    וסוף סוף מתכון פשוט ובריא (עשיתי עם קמח כוסמין)

    השבמחק
    תשובות
    1. ייתכן ורידדת עבה מדי? הבצק אמור להיות דקיק דקיק שכן הוא מתגלגל לרולדה בסופו של דבר.
      שמחה לשמוע שיצא מוצלח :)

      מחק
  16. האם אפשר להשתמש במיץ מתפוזים ולא קנוי?

    השבמחק
  17. הי אפשר קמח רגיל וא.אפיה 1 .תודהה.

    השבמחק