יום רביעי, 6 בינואר 2016

סינבון בציפוי קרמל מלוח ופקאן

סינבון בציפוי קרמל מלוח ופקאן

לפני 16 שנה (אמאל'ה איך שהזמן טס!) ביקרתי בניו-יורק (זאת הייתה פעם ראשונה ואחרונה שלי בארצות הברית) 
ושם - טעמתי את הסינבון הראשון שלי (זאת הייתה פעם ראשונה ואחרונה שאכלתי סינבון).


16 שנה ורק עכשיו יצא לי להכין אותם. סינבונס במילוי קינמון מתוק וממכר.
בצק שמרים חמאתי, מרודד עם שכבת חמאה ומעליה סוכר חום וקינמון שמוסיף המון.


ההכנה די דומה להכנת עוגת שמרים: לשים, מתפיחים, מרדדים, מורחים ואז מגללים את כל העסק לרולדה שמנמנה ופורסים לפרוסות בגודל שווה.


אני חייבת להודות - שכחתי את הטעם שלהם. בכל זאת - עבר המון זמן והחך שלי הספיק כבר לטעום כל מיני מטעמים אבל המחשבה לא עזבה אותי.


אבל מה שכן אני זוכרת, זה את ההנאה שלי מכל ביס וכמה שקינאתי במוכרים בחנות על העובדה שהם מתעסקים כל היום סביב המאפים המטריפים האלו.


אומנם לקח לי קצת זמן אבל זהו- לא יכולתי להתאפק והכנתי גם אני סינבונס ואני חייבת להודות שהם אפילו די מתקרבים למקור.


ואם אתם שואלים אותי, הכל טמון בציפוי. 



הציפוי הלבן שודרג בציפוי קרמל מלוח ושברי פקאן מה שהופך את הטעם הישן והמוכר לטעם חדשני ומיוחד.

המתכון מבוסס על מתכון מהבלוג המיוחד הזה. את הציפוי הייתי חייבת להתאים לתשוקה שלי.. בטוחה שתסלחו לי.


סינבון בציפוי קרמל מלוח ושברי פקאן / "מנ(ו)סה במטבח"

רכיבים:

בצק:
3/4 כוס מים חמימים
1/4 2  כפיות שמרים יבשים
1/2 כוס סוכר
1 כפית מלח
60  גרם חמאה רכה
1 ביצה
1/2 4 כוסות קמח רגיל
גרידת קליפה מחצי לימון

מילוי:
100 גרם חמאה רכה
1 כוסות סוכר חום
2 כפות קינמון

ציפוי:
1/2 כוס סוכר
50 גרם חמאה בטמפרטורת החדר
1/4 כוס שמנת מתוקה בטמפרטורת החדר
1 כפית מלח

מפשילים שרוולים:

הכנת הבצק:
1.      בקערת המיקסר מערבבים יחד: קמח ושמרים.
2.      ממסים בסיר נפרד על הגז את החמאה ומוסיפים מים, סוכר ומלח. מערבבים היטב. חשוב לא לחממם יותר מדי. הנוזל צריך להיות פושר.
3.      מורידים מהאש, מוסיפים ביצה וטורפים מעט.
4.      מעבירים את תערובת הנוזלים אל הקמח שבקערה ולשים למשך 10 דקות.
5.      מכסים את הקערה במגבת ותפיחים התפחה ראשונה כשעה או עד שהבצק מכפיל את נפחו.
6.      מרדדים את הבצק על משטח מקומח למלבן .
7.      מערבבים יחד את הקינמון והסוכר.
8.      מורחים מעל הבצק 100 גרם חמאה רכה ומפזרים את תערובת הקינמון.
9.      מגלגלים את הבצק וחותכים לפרוסות שוות בגודלן.
10.  מעבירים את הפרוסות לתבנית מרופדת בנייר אפייה. דואגים לרווחים בין הפרוסות.
11.  מתפיחים שעה.
12.  מכניסים את התבנית לתנור שחומם מראש ל180 מעלות למשך 20-25 דקות, עד שהסינבונים מזהיבים.

* כאשר הסינבונים בתנור מכינים את הציפוי ומצפים מיד כשמוציאים אותם מהתנור:

הכנת הציפוי:
1. ממסים סוכר במחבת תוך כדי ניעור עד שנמס כולו ומגיע לצבע ענברי. מורידים מהאש.
2. מוסיפים חמאה ומערבבים קלות להתמזגות.
3. מוסיפים שמנת מתוקה ומלח ומערבבים.

מצננים על רשת ולא מתאפקים.

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"


ותעשו לי טובה- תפנקו בציפוי..תודו לי אחר כך. אני מחכה לכם!

8 תגובות:

  1. הכנתי היום ויצא מדהים ביותר
    חבל שאין איך להעלות את התמונה..
    ממליצה בחום !!

    השבמחק
  2. הסינרולים שלך פשוט ניראים משגעעעעעעעעעעע!!
    ולטעמי הציפוי שלך טעים יותר :)
    עשית לי חשק פשוט להכין

    השבמחק
  3. רשום ברשימת המצרכים של הבצק שמן קוקוס. באיזה שלב משתמשים בו. לא מצויין במתכון.
    תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת.טעות שלי. הורדתי את שמן הקוקוס מהרכיבים.
      תודה!

      מחק
    2. שאלתי עכשיו את אותה שאלה במקום אחר שהמתכון מופיע בו.. אז כבר קיבלתי תשובה😊

      מחק
  4. מה את אומרת? אפשר לשים פחות מלח בציפוי? נניח חצי?
    קצת מפחדת שהטעם יהיה נועז מדי...

    השבמחק
  5. בהחלט! ניתן לשחק עם רמת המליחות.
    אני באופן אישי אוהבת את הניגודיות הרי המילי עצמו מתוק אבל למי שזה פחות מאים אין בעיה להוריד את כמות המלח או לא לשים מלח בכלל.

    השבמחק