יום שני, 21 במרץ 2016

בצק פילו אפוי במילוי מרציפן בייתי

בצק פילו אפוי במילוי מרציפן בייתי
אם אי פעם קיבלתם ממני מרציפן זה רק אומר שאני אוהבת אתכם..ממש!
כל מי שמכיר אותי טוב יודע שמרציפן הוא אחת החולשות הבולטות שלי.

אפשר לומר שהעולם מתחלק לשניים - אלו שאוהבים מרציפן ואלא שממש אבל ממש לא יכולים להתקרב למרציפן.
מבחינתי - השילוב הזה, של שקדים עם סוכר וטיפת לימון.. פשוט תענוג.

עלי פילו במילוי מרציפן בייתי
 גם אני, כמו כל אשכנזי ממוצע, מתחננת להזמנה למימונה כל שנה מחדש.
אני כל כך אוהבת את המתוקים המטוגנים האלה..שלא נדבר על הסיגרים שממולאים בקרם שקדים מטריף עם דבש נוטף וממכר.

ואני אומרת : לא עוד!! לא עוד לחכות שיזמינו אותי למימונה ולא עוד לחכות למימונה! 
אני מכינה לבד! גם את המרציפן וגם את הסיגרים. 

אז פרסתי (עלי פילו), ערבבתי (סוכר ואבקת שקדם לקבלת מרציפן), מילאתי (את העלים במרציפן), גילגלתי (את העלים), משחתי (בשמן), אפיתי (180 מעלות למשך 18 דקות), וקיבלתי כוייה בלשון.. כי כזאת אני - בעייתית בדחיית סיפוקים אז יצא שאכלתי מיד כשסיגרים יצאו מהתנור - לא מומלץ!

מילוי מרציפן מגרה!

עלי פילו במילוי מרציפן בייתי / "מנ(ו)סה במטבח"

רכיבים: ( 18 סיגרים)


6 עלי פילו מופשרים
100 גרם שקדים קלופים
40 גרם סוכר 

כפית מיץ לימון
גרידה מרבע לימון
למריחה וציפוי: 
3 כפות שמן קנולה
כפית סילאן (לא חובה)

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. טוחנים יחד שקדים, סוכר, גרידה ומיץ לימון.
3. מערבבים יחד שמן וסילאן. אם לא רוצים להשתמש בסילאן אז מוותרים אל השלב הזה.
4. פורסים עלה פילו אחד, מורחים ממש מעט מתערובת השמן.
5. מניחים מעל עוד עלה פילו ומהדקים היטב.
6. חותכים לשש חלקים שווים ומניחים נחש מרציפן בקצה של כל חלק. 
7. מקפלים משני הצדדים ומגללים לצורה של סיגר.
8. מורחים כל סיגר מגולגל בתערובת השמן והסילאן.
9. מעבירים לתנור ואופים במשך 18 דקות.
10. לפני ההגשה מזלפים מעט סילאן  (או דבש).

עוד טיפ טיפה וסיימנו: 

* זה טעים! וממכר!
* הסילאן אומנם לא חובה אבל הוא מוסיף מעט מתיקות וצבע לתוצאה הסופית.
* אם משתמשים באבקת שקדים במקום לטחון את השקדים, ממליצה לכם להוסיף מעט שקדיה (ממרח שקדים) על מנת שהמרקם יהיה יותר עיסתי ופחות מרקם של פירורים.
* לא אוהבים מרציפן? (חבל!) - ניתן למלא כל סיגר בתערובת אגוזים, תמרים ואפילו מילוי שוקולד יילך נהדר עם העלים האלו.
* זה טעים! וממכר!

והנה עוד תמונה...לגרות את בלוטות הטעם! 

למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"

סיגרים פילו במילוי מרציפן בייתי

תגובה 1:

  1. נראה מהמם!!! יש לי 2 שאלות:
    1. איפה קונים אבקת שקדים?
    2. האם בצק פילו הוא טבעוני?

    תודה ותהני במימונה הביתית :)

    השבמחק