יום שבת, 23 ביולי 2016

חטיפי אנרגיה ביתיים ללא אפייה

חטיפי אנרגיה ביתיים ללא אפייה

כשמתחשק לי משהו מתוק כדי להרים את המורל לפני שאני מתחילה את המשמרת השניה שלי
כלומר- אחר הצהריים עם הילדים,
אני מוציאה חטיף אנרגיה אחד קטן כזה, מה שגורם לנשנוש כל הקופסה כי הקטנטנים תופסים אותי על חם ודורשים את החלק שלהם בשלל!
אבל זה כלכך קל ובריא שלא אכפת לי להכין אותם שוב ושוב ושוב...


עם כל כתבות הבריאות שיוצאות לאחרונה על כמה האוכל שאנחנו אוכלים מסוכן לנו,
אני עוברת לחיות על אויר (אה..אבל גם הוא מזוהם..)
האמת שאני משתדלת. 
משתדלת לאכול בריא
משתדלת לאפות בריא (לרוב)
משתדלת לחיות בריא
אבל אני גם משתדלת לקחת את הדברים בפורפורציות.

גרנולה ללא אפייה
בחטיף הזה יש הרבה דברים טובים.

* יש בו שיבולת שועל, פיצפוצי אורז, שקדים ואגוזים למינהם, חמוציות ושוקולד. יש בו גם שוקולד!
כי למה לא בעצם?!
* אין בו סוכר, אין בו שמן - חוץ משתי כפות של שמן קוקוס (שהוא בריא במיוחד), בטח שלא חמאה או מרגרינה. 
* בנוסף, החטיף לא עובר אפייה כדי לא לפגוע בויטמינים של המוצרים.

הוא קל להכנה והוא מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד (טוב נו...הבנו) מאוד מאוד מאו.. טעים (ככה הגדירה אותו האמצעית בת ה4 שלי..)

אנרג'י בר

חטיפי אנרגיה ביתיים ללא אפייה/ "מנ(ו)סה במטבח"


רכיבים: (תבנית מלבנית 15*20 ס"מ)
1/3 כוס דבש
1/4 כוס חמאת שקדים (שקדיה)
2 כפות שמן קוקוס מומס (או קנולה)
1/4 כוס סוכר חום
1.5 כוסות שיבולת שועל עבה
1.5 כוסות פצפוצי אורז
1 כוס של תוספות:  אגוזי מלך, שקדים, חמוציות, גרעיני דלעת, קשיו, פצפוצי שוקולד (סה"כ כוס)
קורט מלח


מפשילים שרוולים:
1. בסיר קטן מחממים את הדבש, שקדיה וסוכר חום. מערבבים היטב עד שהכל נמס.
2. מורידים מהאש. מוסיפים את השמן. שיבולת השועל ופיצפוצי האורז ומערבבים היטב.
3. מוסיפים את התוספות ומערבבים היטב עד שהכל מצופה בתערובת הנוזלית.
4. מעבירים לתבנית מלבנית מרופדת בנייר אפייה ומשטחים היטב עם כף.
5. מעבירים לקירור למשך שעתיים לפחות.
6. מוציאים מקירור ופורסים לחטיפי אנרגייה מלבניים.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* כדי לקבל חטיף טבעוני לחלוטין פשוט מחליפים את הדבש בסילאן.
* יש לשטח היטב. ניתן לשים חתיכת נייר אפייה מעל וללחוץ עם הידיים.
* במקום מקרר, ניתן למקפיא למשך שעה לפחות בכדי שתערובת תתקשה.
* שומרים בקירור.
* עדיף לא לחמם את הדבש לטמפרטורות גבוהות כדי שלא יהפוך לסוכר פשוט.
* את שמן הקוקוס הנוזלי מוסיפים אחרי החימום.
* השתמשו בשמן קוקוס איכותי בכבישה קרה בלבד.
* אפשר להחליף את התוספות בכל תוספת אחרת שאתם אוהבים: פירות יבשים חתוכים לקוביות קטנות, פקאנים, אגוזי מקדמיה ועוד.
* לאקסטרה שחיתות ניתן לטבול חצי מהחטיף בשוקולד מומס או לזלף פסי שוקולד מעל.
* למראה יוקרתי - הכניסו כל חטיף לשקית אישת עם סרט יפה. 
למתכונים וטיפים נוספים בואו לבקר אותי גם בדף הפייסבוק "מנסה במטבח"

יש פה מישהי שמחכה לאישור זלילה :)

4 תגובות:

  1. כמעט טבעוני - דבש זה לא טבעוני, סילאן יכול להוות תחליף?

    השבמחק
  2. אפשר בלי פצפוצי אורז כי זה לא בריא?
    ומה לגבי קוואקר דק?

    השבמחק
    תשובות
    1. אשמח לדעת מדוע פצפוצי אורז מלא לא בריאים.
      לא הייתי מוותרת כי הם מוסיפים אוריריות וקרנציות לחטיף.
      אפשר להחליף בקוואקר דק אבל אני יודעת שהעבה יותר בריא.

      מחק