יום שני, 23 בינואר 2017

עוגיות גרנולה טבעונית

עוגיות גרנולה טבעונית
איך נולדו העוגיות הטבעוניות והכלכך מגרות האלה אתם שואלים?
כנסו לפוסט ותבינו את כל התורה על רגל אחת. 


אמא - כולם בכיתה אוכלים שוגי. גם אני רוצה!
אמממ אבל תבין, זה לא בריא, מלא סוכר ועוד חומרים שונים ומשונים.
תן לי כמה דקות למצוא לך פתרון אחר.

אז נכון, אני משתדלת לא להכנע ללחצים מניפולטיביים מצד הילדים אבל כשזה קשור לאוכל או לקינוח אני ישר נופלת בפח של הפנים העצובות האלה.
אז החלטתי שאם חברות גדולות ומסחריות יכולות להכין שוגי וקוקי ומה שזה לא יהיה - גם אני יכולה!

מה עושים במצב כזה? מכינים עוגיות סופר טעימות שיהיו קרובות לחטיף הכיתתי אבל בגרסה הבריאה שלו. ושהיה גם שוקולד.
חייב שוקולד.

כאן לא צריך ביצים או חלב, צריך רק להחביא את הקופסה מהילדים, אחרת תמצאו את עצמכם מלכלכים את הכלים שוב. וחבל.


אה. שכחתי משהו חשוב. אפרופו כלים מלוכלכים..
אם יש שאני שונאת לעשות זה לשטוף כלים שעבר בהם שוקולד מומס.
כן אני יודעת, המדיח עושה את העבודה אבל בכל זאת, לא כיף גדול.

מצאתי פתרון קליל והכי נקי בעולם בשביל לזלף את השוקולד מעל העוגיות, 
משהו שגם הילדים יוכלו לעשות לבד מבלי להסתבך יותר מדי ואני שמחה לשתף אתכם ב:
טריק מהיר ונקי לזילוף שוקולד 
 
לוקחים מזרק (נקי וסטרילי שלא עבר שימוש) של תרופת ילדים כלשהיא - בלי המחט הדוקרת כמובן -  
שואבים לתוכו שוקולד מומס ונתנים לילדים לזלף בהנאה,
רק אל תורידו מהם את העיניים שלא יזריקו לעצמם שוקולד לפה - בטעות כמובן!..כן.. ממש.

עוגיות גרנולה טבעונית ממכרות

רכיבים: 20 עוגיות

150 גר' (1/2 1 כוסות) קוואקר דק
50 גר' (1/2 כוס פחות שתי כפות) קמח כוסמין (או קמח רגיל)
1/2 1 כפיות אבקת אפייה
45 גר' (3 כפות) סוכר חום
30 גר' (2 כפות) שמן קוקוס מומס (או שלוש כפות שמן רגיל)
1/2 1 בננות בשלות מעוכות
חופן חמוציות
חופן אגוזים שאוהבים - לא חובה
50 גר' שוקולד מריר לציפוי

מפשילים שרוולים:
  
1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. מערבבים יחד קוואקר, קמח וסוכר.
3. מוסיפים שמן ובננות מעוכות ומערבבים היטב.
4. מוסיפים תוספות נבחרות - חמוציות, אגוזים ומערבבים.
5. בעזרת שתי כפות מניחים גבעות של התערובת על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה ומשומנת קלות.
6. אופים למשך 12 דקות.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* אם רוצים לקבל צורה עגולה ויפה לכל עוגיה אפשר ליצור עיגולים בעזרת הידיים ולשטח מעט כל עיגול לפני האפייה.
* העוגיות תופחות מעט בתנור, מה שנותן להן מרקם יותר אוורירי ופחות דחוס.
* התוספות של החומוציות והאגוזים מוסיפות נורא לטעם ולמרקם של העוגיות. שימו את מה שאתם אוהבים ותתפנקו.
* אין לכם חשק להתעסק עם שוקולד מומס? במקום לזלף מעל פשוט קצצו את השוקולד לחתיכות קטנות ושלבו אותו בתוך התערובת.
ואפשר גם לוותר על השוקולד בכלל. אבל למה בעצם?


אהבתם את העוגיות?

בואו לבקר אותי בדף הפייסבוק של מנסה במטבח ולספר איך יצא 
וגם בעמוד האינסטגרם של הבלוג ובו תוכלו לראות את המתכונים לפני כולם.



תגובה 1:

  1. אולי אפשר במקום קמח כוסמין (מכיל גלוטן) להשתמש בקמח שקדים ?

    השבמחק