יום שני, 12 ביוני 2017

עוגת שיש שקדים בחושה ומטריפה


בין כל עוגות המוס והטארטים, המילויים והציפויים, התוספות והקצפות נמצאת העוגה הבחושה.
עוגה בחושה, אותה עוגה שצריך בשבילה רק קערה אחת, מטרפה וכמה ערבובים, תמיד תהיה שם בשבילנו.
בשבילי.




לא מעט שואלים אותי איך זה שתמיד הכל מצליח לי?
איך הכל תמיד טעים ונראה נהדר?


האמת היא שלא תמיד מצליח לי. (אבל אל תגלו נו...)


אני תמיד מתחילה עם בסיס מסוים שעובד לי ומשם מתגלגלת.

עושה לא מעט ניסיונות - ממירה חלבי לפרווה, משנה כמויות, מחליפה רכיבים, מוסיפה טעמים..

לפעמים מצליח ולפעמים לא.


הפעם החלטתי לשדרג וללכת על עוגה בחושה פרווה עשירה במיוחד בזכות אבקת השקדים שהחליפה חצי מכמות הקמח, הפחתה בכמות הסוכר, החלפת היוגורט במיץ תפוזים והעוגה יצאה באמת מעולה. 

כל כך מעולה שלמחרת נכנסה עוגה נוספת לתנור.




אז אני חייבת לשתף אתכם במתכון. ממש חייבת. 
מקווה שתיהנו כמו שאנחנו נהנינו כאן במשך סופ"ש שלם של מתיקות מעודנת.

אה ו...תתכוננו למחמאות. רק אומרת.



עוגת שיש שקדים בחושה ומטריפה 

מרכיבים:(תבנית אינגליש קייק)

3 ביצים
1/2 כוס מיץ תפוזים
1/3 כוס שמן
3/4 כוס סוכר חום
1 כוס קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כוס אבקת שקדים
1 כף קקאו

מפשילים שרוולים:

1. מחממים תנור ל180 מעלות.
2. בקערה מערבבים יחד בעזרת מטרפה את כל הרכיבים הרטובים : ביצים, מיץ תפוזים ושמן.
3. מוסיפים סוכר, קמח, אבקת אפייה ואבקת שקדים ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
4. מוציאים חצי כוס מהתערובת לקערה קטנה ומערבבים היטב עם כף קקאו.
5. מעבירים את התערובת לתבנית משומנת היטב, שופכים לאורך התבנית את התערובת עם הקקאו ויוצרים תנועת גל לקבלת צורת ה"שיש".
6. אופים 35-45 דקות עד שסכין במרכז העוגה יוצאת עם פירורים לחים.

עוד טיפ טיפה וסיימנו:

* ניתן להחליף את השמן ב 1/4 כוס שמן קוקוס. ניסיתי וזה יוצא נהדר.
* ניתן להחליף את אבקת השקדים בקמח רגיל.
* לא רוצים עוגת שיש? פשוט ותרו על ההקאו. 
* הכנתם את העוגה? בואו וספרו לי בדף הפייסבוק של מנסה במטבח :)




2 comments:

  1. הי נראה טעיםם.
    ניסית פעם לשים קמח מלא 70% בעוגה הזו? מה לדעתך צריך לשנות אם אחליף את הקמח?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי אבל נשמע רעיון טוב.
      בימדה ומשנים צריך יהיה להוסיף נוזלים.
      מקווה שאספיק לנסות ולעדכן.
      אשמח לעידכון שלך :)

      מחק